Известие

Collapse
No announcement yet.

смяна на ремък на Алфа 156 1.8ТС мотор CF2

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Радвам се , че си успял да се справиш! Но както сам отбеляза НЕ Е за всеки и всяка кола! Има и едни фини настройки, дето се правят с един индикаторен часовник, докато петите са монтирани на валовете, но това е друго...
    Иначе браво, и обяснението е прилично, само бележка за "торкс 50", не е обикновен торкс , а рибе-торкс, демек с прави ъгли на зъбчетата на болтовете.
    Fiat Tipo 1.9 TDI 90 hp
    Fiat Punto 1.2 MPI 75 HSD
    Volvo 850 Estate 2.5 TDI

    Comment


    • #17
      Колега;радвам се че си успял сам да си смениш ремъка ,и евала за това че си го написал стъпка по-стъпка в старание да помогнеш на други.
      И дано да няма последствия от смяната.
      Алфа 145 2000г.1.6тс 120кс с чипче
      Кавазаки 1000к 130кс малко повече върви от алфичката

      Comment


      • #18
        Не го палшете човека като се бележи и внимава няма проблеми стига да си имаш понятие от тези работи можеш да се справиш. Заради изказвания във форума че не може да се зацепи без пети бях си внушил че не ми е правилно зацепена колата аз я правих с един познат. Наложи се да се ремонтира вариато взех си пети и като проверяваш центровката преди нда разглобя всичко си беше нормално.
        156 1,8 ТS 99
        Nissan Murano 2005

        Comment


        • #19
          Може да се зацепи и без пети,дори и преди това без да си белязал запчатките,но трябва да си го правил доста пъти.
          Алфа 145 2000г.1.6тс 120кс с чипче
          Кавазаки 1000к 130кс малко повече върви от алфичката

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от Novachev Покажи съобщение
            Не го палшете човека като се бележи и внимава няма проблеми стига да си имаш понятие от тези работи можеш да се справиш. Заради изказвания във форума че не може да се зацепи без пети бях си внушил че не ми е правилно зацепена колата аз я правих с един познат. Наложи се да се ремонтира вариато взех си пети и като проверяваш центровката преди нда разглобя всичко си беше нормално.
            аз си поддържам 155-та в ДН Пловдив, та там ми казаха че има риск центровката да избяга с 1 зъб заради вариатора колкото и белези да си рисуваш. Незнам дали е така , но казват че задължително ги прявят с тези пети или специални скоби както си ги кръстих аз. Мойта скоро я правиха там , сменяха ми ангренажа и наистина слагаха едни странни работи на разпределителните валове. И така в този ред на мисли може би всички които си ги правят с белези трябва да имат 1 наум, според мен .

            Comment


            • #21
              ...
              Last edited by Novachev; d.m.y г., 20:00.
              156 1,8 ТS 99
              Nissan Murano 2005

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от n_netov Покажи съобщение
                И така за любителите като мен, ремъка се сменя по следния начин:
                ТРЯБВА ДА СТЕ УБЕДЕНИ ОБАЧЕ, ЧЕ СТАРИЯ РЕМЪК Е ЗАЦЕПЕН ПРАВИЛНО!!!!!
                1.Маха се кората под двигателя - 8 винта
                2.Маха се страничната кора - до дясната предна гума - 2 видии.
                3.Маха се кожуха на ръмъка с каналите. Крепи се на два винта (шестостенен ключ) и една гайка завита на компресора на климатроника.
                4. Маха се ремъка с каналите - на хидравликата, генератора и т.н. За целта с ключ 15 се завърта обтяжната ролка в посока против часовата стрелка, при което ремъка се освобождава и може да се извади.
                5.Отвива се паразитната ролка на същия ремък - също с ключ 15. Ролката има пластмасова капачка, която се маха с леко усилие упражнено с отверка.
                6.Оттягат се четирите винта на ремъчната шайба на коляновия вал. Винтовете са торкс 50. Може да включите на 5 скорост и с рязко усилие винтовет се отвиват. Махате шайбата.
                7.Маха се капака на ангренажния ремък. Завит е с 4 винта торкс и 4 винта шестостен. Достъпа до някой от винтовето е възможен само след махане на ролката от стъпка 5 и шайбата от стъпка 6. Двата винта с шестостени вече сме ги махнали в стъпка 3.
                8.Прекарваме двигателя на белези (белези има обаче само на маховика и на ремъчната шайба на изпускателните клапани. На шайбата на смукателните клапани белези няма - затова казах в началото че трябва да сте сигурни, че зацепването е правилно). Аз прекарването на белези го правя по следния начин: Вдигам колата на крик - предно дясно, включвам на 5 предавка и въртя колелото на ръка (също става и без да се вдига на крик и без да е на скорост, а се върти болта на коляновия вал с ключ 19 по посока на часовниковата стрелка. Лично аз обаче това не го харесвам защото се натоварва болта и евентуално може да се скъса - много малко вероятно, но - "страх лозе пази"). И така продължаваме - прекарваме белега на маховика да съвпадне с отметката "0" върху корпуса на съединителя, като предварително сте махнали гумената тапа за да виждате белега. Едновременно с това трябва да се прекара и белега на шайбата на изпус. клап. да съвпадне с белега върху главата (това е едно кръгче с точка в средата- намира се отляво на шайбата). Изключваме от скорост и пускаме колата от крик. От тук нататък колата не се включва на скорост за да не стане ГАФ!!! Проверяваме пак да не са се разместили белезите.
                ДОБРЕ Е И ЕДНАТА КЛЕМА НА АКУМУЛАТОРА ДА СЕ ОТКАЧИ ЗА ДА НЕ БИ НЯКОЙ ДА СЕ СЕТИ ДА Я ПАЛИ ПРИ ОТКАЧЕН РЕМЪК!!!!!!
                9.Бележим положението на ремъка спрямо шайбите (на коляновия вал и двете шайби на двата разпределителни вала) с различен брой точки (да не се изтриват лесно) за всяка шайба, като е хубаво да започнат от поне три (за по сигурно). Бележите и ремъка и шайбите естествено.
                10.Развивате обтяжната ролка - ключ 13. Хубаво е да погледнете разположението и, и особено положението на палеца за компенсиране на натягането (това е едно стърчащо показалче, сочещо надясно). Сваляте ролка.
                11. Изваждате ремъка внимателно.
                12.Купувате си каквото е необходимо - ролки ремъци и започвате да сглабяте.
                13. Необходимо ви е обаче едно приспособление за натягане на ремъка. аз си го направих - един вал с ф7.8 и един диск с външно ф20 и дебелина около 7мм в който си пробих отвор ф7.8 отстоящ от центъра на диска на 4.5 мм - т.е направих си ексцентриков механизъм. тези две неща ги заварих, като диска е на разстояние около 10мм от края на лоста. Заварявате и една дръжка за да можете да въртите.
                14. Бележите новия ремък като гледате белезите от стария ремък. ТУК ТРЯБВА ДА СТЕ ОСОБЕНО ВНИМАТЕЛНИ ЗАЩО ИНАЧА СТАВАТ ГАФОВЕ!!!!. Внимавате и посоката на въртене означена на ремъка да съвпада с посоката на въртене на двигателя (посока на часовата стрелка - гледано от страната на шайбите)
                15. Проверявате на новата ролка къде е средното положение на палчето за което стана въпрос в стъпка 10. Бележите това положение, за до можете после при монтажа да оставите ролката в това положение.
                16.Монтирате ролката върху двигателя и я завивате с гайката колкото да не падне.
                17.Монтирате ремъка - аз започвам от шайбата на коляновия вал, като съвпадам белезите. Подпирате ремъка с нещо, примерно парцалче за да не се размести спрямо шайбата. След това поставям ремъка въху шайбата на изпускателните клапани и след това на шайбата на смукателните клапани. Тук обаче трябва да се внимава, защото тази шайба, поне при мен се беше леко завъртяла напред - вероятно от усилието на пружините на клапаните, и ремъка стоеше хлабав спрямо нея. Та трябваше да я върна в изходно положение. Това става обаче много внимателно за да не стане ГАФ, като използвам един специален ключ със закривени краища за да може да се запъне и да въртя.
                16.Сега вече следва сложното - да се постави ремъка върху обтяжната ролка (ОР). Това няма как да го опиша, но идеята е да се обере хлабината на ремъка към ОР за да може да се постави върху нея.
                17. С приспосблението направено в стъпка 13 си натягате ремъка. приспособлените се поставя в отвора който е в близост до ОР и се натяга, като ексцентрика я премества в посока към купето. Междевременно хлабината на ремъка се обира към ОР за да може тя да я поеме. Стягате гайката на ОР (като не изпускате при това приспосблението за да не се охлаби ремъка). След като затегнете трябва да видите положението на палеца. той трябва да е в средно положение. Ако не е повтаряте процедурата, като поставяте приспособленинето обирате му хлабината и оттягате гайката след което компенсирате в необходимата посока и затягате гайката. След като направих това правя една проверка - проверявам на колко градуса може да се зъврти ремъка, като го хвана по средата между обдяжната ролка и шайбата на коляновия вал. При мен това завъртане е около 45 градуса (толкова беше и на стария оригинален ремък).
                18. Проверявате положението на белезите върху всички шайби и ако съвпадат, правите няколко обора на коляновия вал (вдигам на крик, включвам на 5 скорост и завъртам бавно). това го правя с цел да проверя опъването на ремъка - ако има някакво охлабване да го хваня преди да е станало късно.
                19. Останалото монтиране се прави в обратна последователност на демонтирането.
                20. Ами това е. Ако всичко е наред палите и газ!!!
                Между другото процедурата не е толкова лесна и ако не сте го правили на някоя по проста кола НЕ Е МЯСТОТО ТОЧНО ТУК ДА СЕ УЧИТЕ!!!!
                Само да знаеш че шайбата на разпределителния вал на изпускателните клапани също е разджижна както на всмукателните и за това ги има петите и се прави с пети няма как да знаеш дали е зацепена правилно преди това.
                156 1,8 ТS 99
                Nissan Murano 2005

                Comment

                Working...
                X